Misija. Vīzija. Vērtības. Stratēģija.

Jūrmalas Valsts ģimnāzija šodien

“Te nu mēs esam.
Debess no perlamutra,
tā ir tā gliemežnīca,
kas pāri.
Un te mums ir jākļūst
par pērlēm.”
               (O. Vācietis)

Pasaulē, kur viss plūst, mainās un atkal rodas no jauna, skola ir vieta, kur visskaidrāk redzamas laika zīmes – gan tās, kuras tiek saglabātas un turētas godā, gan tās, kuras liek straujāk pukstēt sirdij, pārveidoties un arvien sākt kaut ko no jauna.

Jūrmalas Valsts ģimnāzija šodien ir pārmaiņām, laikam un cilvēkiem atvērta skola ar tālejošiem mērķiem un virzību uz izcilu, laikmetīgu, atpazīstamu un gudru izglītības iestādi.

2019. gada 4. novembrī par Jūrmalas Valsts ģimnāzijas direktori kļūst Ieva Taranda, atverot jaunu lapaspusi šīs skolas vēstures grāmatā.

2020./2021. mācību gads nāca ar nopietnām pārmaiņām – skolas ēkas Raiņa ielā 53 renovācijas uzsākšana, jaunā izglītības standarta ieviešana, izvēļu grozi un specifiski mācību priekšmeti vidusskolā, jaunu pedagogu piesaiste, attālinātā mācību procesa organizēšana un kvalitātes nodrošināšana.

Šobrīd notiek Jūrmalas Valsts ģimnāzijas ēkas pārbūves būvprojekta realizācija, kuru īstenojot tiks izveidota moderna un mūsdienīga mācību vide kompetenču pieejā balstīta mācību satura sekmīgākai realizēšanai – tiks atjaunotas mācību telpas, izveidota jauna multifunkcionāla mācību zāle, plaša bibliotēka un lasītava, skolas ēkā tiks izveidotas telpas Reģionālā metodiskā centra darbības nodrošināšanai. Pēc būvdarbu pabeigšanas skola tiks aprīkota ar ergonomiskām mēbelēm, informācijas un komunikācijas tehniku, mācību aprīkojumu u.c. Projektu realizē Jūrmalas pilsētas dome, īstenojot Eiropas Reģionālās attīstības fonda projektu “Jūrmalas pilsētas vispārējās vidējās izglītības iestāžu infrastruktūras pilnveide” (Nr.8.1.2.0/18/I/006).

Viens no izaicinājumiem bija programmēšanas mācību priekšmeta nodrošināšana 10. klases izvēļu grozā Fizika un inženierzinātnes. Direktores ideja par jomas profesionāļu piesaisti un programmēšanas apmācībām tiešsaistē kļuva par realitāti – sadarbībā ar Eiropas Programmēšanas skolu Datorium tika uzsākts pirmais šāda veida pilotprojekts Latvijā, kurā iesaistījās vēl 4 skolas – Dobeles Valsts ģimnāzija, Daugavpils Valsts ģimnāzija, Ulbrokas vidusskola un J. G. Herdera Rīgas Grīziņkalna vidusskola -, tādējādi 200 10. klašu skolēni no šīm skolām mācījās programmēšanu pamatkursa programmas vispārējai vidējai izglītībai “Programmēšana I” ietvaros atbilstoši jaunajam izglītības standartam. 

2020. gada 14. oktobrī Eiropas programmēšanas nedēļas ietvaros JVĢ sadarbībā ar “Datorium” organizēja pirmo programmēšanas konferenci tiešsaistē “Programmēšana vidusskolā – nākotnes izaicinājums”, kurā piedalījās gan paši skolēni un skolotāji no projektā iesaistītajām skolām, gan Latvijā pazīstami IT jomas speciālisti, bet  2021.gada 7. aprīlī norisinājās jau otrā programmēšanas konference, kurā skolas dalījās ar savu pieredzi aizvadītā gada griezumā. Konferencē piedalījās 109 izglītības iestādes, no kurām 25 jau 2021./2022. mācību gadā uzsāks programmēšanu pēc pilotprojekta parauga.

Jūrmalas Valsts ģimnāzija 2021./2021. mācību gadā ir uzsākusi aktīvu sadarbību ar Latvijas augstākās izglītības iestādēm, lai kvalitatīvi un mērķtiecīgi ieviestu kompetenču pieeju mācību procesā un sniegtu labāko saviem skolēniem.

Šobrīd ģimnāzija ir noslēgusi sadarbības līgumus ar piecām Latvijas augstskolām:

  • Ekonomikas un Kultūras augstskola,
  • Latvijas Universitāte (īpaša sadarbība ar LU Atomfizikas un spektroskopijas institūtu),
  • Latvijas Mākslas akadēmija, 
  • Banku augstskola,
  • Rīgas Tehniskā universitāte.

Šāda sadarbība paver daudzveidīgu pieredzes apmaiņu un radošas mācību iespējas gan skolēniem un skolotājiem, gan studentiem, sniedz atbalstu zinātniski pētniecisko darbu izstrādē, kā arī popularizē un piedāvā iepazīties ar augstskolu studiju programmām ne tikai vidusskolas pēdējās klasēs, bet arī pamatizglītības otrajā posmā. 

Tāpat 2020./2021. m. g. noslēgts līgums ar Junior Achievement Latvia, kas sniegs iespēju ilgtermiņā un metodiski nodrošināt  jauniešiem uzņēmējdarbības izglītību.

 2020./2021.m. g. tika veiksmīgi realizēts sociālā dizaina projekts sadarbībā ar Latvijas Mākslas akadēmiju, kura rezultātā tapa tiešsaistes rokasgrāmata skolotājiem “Tiešsaiste IR”. Šis projekts guva lielu atzinību Latvijas izglītības iestādēs.

Šobrīd finiša taisnē iegājis vēl viens sociālā dizaina projekts sadarbībā ar Latvijas Mākslas akadēmiju  – “Jūrmala sarunājas”, kur 10.1. klases jaunieši kopā ar studentiem izstrādāja idejas dzīves kvalitātes uzlabošanai Jūrmalas pilsētā un saziņas veicināšanai dažādu paaudžu cilvēku vidū.

Aktīvi notiek tiešsaistes vieslekcijas ar dažādu jomu speciālistu dalību, kā arī tiek likti pamati starptautiskiem projektiem, piemēram, 2021./2022.m. g. plānots skolēniem nodrošināt iespēju sadarboties ar LU Atomfizikas un spektroskopijas institūta studentiem Nordplus projekta ietvaros.

Attālinātā mācību procesa laikā Jūrmalas Valsts ģimnāzija uzsāka digitālās bibliotēkas izveidi, realizējot JVĢ TV, kā ietvaros skolotājiem bija iespēja nofilmēt konkrētas tēmas izklāstu, tādā veidā šo ierakstu vēlāk izmantojot kā mācību materiālu skolēniem un pieredzes apmaiņā ar kolēģiem. Darbs digitālās bibliotēkas izveidē tiks turpināts, arī uzsākot klātienes mācības, jo uzskatāms par mūsdienīgu un aktuālu mācību procesa uzlabojumu un papildinājumu.

Jūrmalas Valsts ģimnāzijas skolotāji dalījušies savā pieredzē par attālinātā mācību procesa izaicinājumiem, iespējām un ieguvumiem digitālo rīku meklēšanas platformas O!Izglītība Digitālajā Latvijas skolu Goda dēlī, kur apkopoti Latvijas skolu attālinātā mācību procesa veiksmes stāsti un atziņas nākotnei.

Skola nekad vairs nebūs tāda, kāda tā bija vakar, tādēļ pārmaiņas vienmēr prasa drosmi – drosmi gribēt, uzdrīkstēties un darīt labāko, ko esošajā situācijā spējam. Ejot ceļu pirmo reizi, ir svarīgi saredzēt un sadzirdēt līdzīgi domājošos, kas tiecas uz risinājumiem un iespējām. 

Mēs paši esam laiks, kuru dzīvojam un kurā dzīvojam katru dienu, katru stundu, katru mirkli, arvien tiecoties iemācīties, apgūt, saprast, pieņemt, uzklausīt, iemīlēt kaut ko jaunu un nebijušu.